„Radioluisteraars hebben genoeg van Tom de Ridder”
Regelmatige luisteraars van nieuwszender NPO Radio 1 hebben er schoon genoeg van: de reclamespotjes met Tom de Ridder. De negatieve reacties hebben ertoe geleid dat de Ster, verantwoordelijk voor de reclameuitzendingen op de radio, heeft besloten met MKB Brandstof in gesprek te gaan over het terugbrengen van het aantal spotjes.
Dat meldt de NOS. De Ster kan overigens alleen advies geven en inhoudelijk weinig doen aan reclameuitingen. „De inhoud en frequentie wordt bepaald door de adverteerders zelf”, zegt communicatiedirector Sabine van Aken in het NOS Radio 1 Journaal. „We hebben in dit geval wel geadviseerd de frequentie naar beneden te halen.”
In 2013 regende het ook al klachten over Tom de Ridder. Toen haalde het bedrijf achter de tankpassen voor ondernemers de reclame uiteindelijk van de radio af.
Tom de Ridder laat ook de twitteraars niet onberoerd. Het fictieve personage stond donderdagmorgen bovenaan in de lijst van Trending Topics. Ook via Facebook is het mogelijk om je ergernis over het gezicht van MKB Brandstof kenbaar te maken.