Economie

Meer huishoudens met totaalpakket telecom

HOUTEN (ANP). Het aantal Nederlanders met één pakket voor vaste telefonie, internet en televisie groeit nog altijd. In het vierde kwartaal van 2014 had 59 procent van de huishoudens een alles-in-eenpakket. Dat was anderhalf jaar geleden nog de helft, meldde marktonderzoeker Telecompaper zondag.

16 March 2015 07:17Gewijzigd op 15 November 2020 17:23

Voor mobiele telefonie gaan de meeste consumenten nog wel naar een aparte provider. Maar een op de twaalf huishoudens met een alles-in-eenpakket heeft ook een mobiel abonnement bij dezelfde aanbieder lopen. De cijfers van Telecompaper zijn gebaseerd op een onderzoek onder 11.000 consumenten.

Kabelexploitant Ziggo is sinds de fusie met branchegenoot UPC met afstand de grootste aanbieder van alles-ineenpakketten, met een marktaandeel van 57 procent. Daarmee hebben de twee fusiepartners het afgelopen jaar wel licht terrein verloren op KPN en zijn dochterbedrijf Telfort, die nu samen 21 procent van de markt in handen hebben.

De verschuivingen op de telecommarkt zijn evenwel vrij beperkt. Het afgelopen jaar wisselde 8 procent van de alles-in-eenklanten van provider. Een derde van de overstappers koos daarbij voor Telfort. Uit de cijfers blijkt verder dat een grote meerderheid van de klanten (79 procent) geen behoefte heeft om zijn dienstenpakket te wijzigen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer