Consument merkt weinig van splitsing Philips
LONDEN (ANP). Consumenten zullen weinig merken van de splitsing die Philips voor ogen heeft. Dat zei bestuursvoorzitter Frans van Houten dinsdag in een toelichting op het plan om de divisies Healthcare en Consumer Lifestyle samen te voegen en de lichtdivisie te verzelfstandigen.
„Philips blijft grotendeels hetzelfde doen. Het verschil is dat het bedrijf anders wordt ingericht”, aldus de topman.
Door de samenvoeging van Healthcare en Consumer Lifestyle in een divisie die HealthTech gaat heten, komt er wel meer nadruk op de uitwisseling van informatie tussen de professionele gezondheidszorg en consumenten. Die laatste groep heeft al in toenemende mate belangstelling voor zaken als gezonder leven.
Van Houten gaf als voorbeeld dat een tandenborstel aan een tandarts door kan geven hoe het staat met de mondzorg. Die informatie wordt verstuurd via de zogeheten cloud. De topman ziet geen problemen wat betreft de bescherming van privacy. „De cloud is een megatrend waarvoor meer en meer mensen bewust kiezen en toestemming geven. Daarnaast is klinische informatie geanonimiseerd.”