Economie

KPN dient klacht in bij Opta

KPN Mobile heeft aangekondigd volgende week vier klachten in te dienen bij de Opta, de toezichthouder op de telecommarkt. KPN wil minder betalen voor het gebruik van de netwerken van andere mobiele operators zoals Ben, Dutchtone en Telfort.

ANP
1 February 2002 10:54Gewijzigd op 13 November 2020 23:23

Nu betaalt KPN Mobile voor dit gebruik nog ongeveer 0,21 euro per minuut. Zelf rekent KPN 0,17 euro voor het gebruik van zijn netwerk door de andere partijen. Dit verschil van ruim 20 procent levert hen volgens KPN miljoenen euro’s concurrentievoordeel per maand op.

KPN Mobile dreigt zijn tarieven voor gebruik van het netwerk te verhogen als de andere aanbieders van mobiele telefonie de prijzen niet verlagen. De Opta sommeerde eerder KPN zelf de afhandeltarieven te verlagen wegens zijn „aanmerkelijke marktmacht.”

KPN dient de klachten in tegen Ben, Tele2, Dutchtone en Vodafone, het vroegere Libertel. Tegen Telfort deed KPN al eerder zijn beklag bij de Opta over de te hoge afhandeltarieven. Eind 2001 stelde de toezichthouder toen dat de tarieven inderdaad omlaag moesten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer