Binnenland

Website ov-chipkaart ‘lekt’ al sinds januari

RIJSWIJK (ANP). De lek op de website van ov-chipkaart bestaat al sinds januari en niet sinds vorige week. Dit zei een woordvoerster van Trans Link System, het bedrijf achter de chipkaart, maandag. Het probleem kon echter niet eerder worden opgelost omdat de oorzaak niet kon worden achterhaald.

11 August 2014 17:35Gewijzigd op 15 November 2020 12:19

Afgelopen jaar meldden zich rond de 15 personen bij het bedrijf met de mededeling dat persoonlijke gegevens van ov-chipkaarthouders met een online-account zichtbaar zijn voor anderen. „Omdat we niet precies konden achterhalen hoe een en ander werd veroorzaakt, konden we het lek niet boven water krijgen”, lichtte de woordvoerster toe.

Kort geleden meldde zich weer een chipkaarthouder, maar dan met printjes van het scherm. Daarop werd precies duidelijk hoe het probleem zich voordeed. Zo kon het probleem wel snel worden gesignaleerd. Het bedrijf hoopt dinsdag alles weer op orde te hebben en het lek te hebben gedicht.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer