Luxe goederen Hermès blijven in trek
PARIJS (ANP). De Franse producent van luxe artikelen Hermès heeft zijn verkopen in de eerste helft van dit jaar in alle regio’s waar het actief is zien groeien. Dat meldde de fabrikant van lederwaren, juwelen en parfums vrijdag.
De omzet van Hermès liep in de eerste 6 maanden van dit jaar op tot 1,9 miljard euro. Dat is 8 procent meer dan een jaar eerder. Gecorrigeerd voor negatieve wisselkoerseffecten was zelfs sprake van een groei van 12 procent.
De groei was daarbij niet alleen sterk in de opkomende Aziatische markten, waar 17 procent meer werd verkocht dan een jaar eerder. Ook in de Verenigde Staten (plus 13 procent), Japan (11 procent) en Europa (7 procent) trokken de verkopen stevig aan.
Van de verschillende luxe artikelen die Hermès maakt, deden alleen de horloges het slechter dan een jaar eerder. Die markt, waarop de verkopen met 7 procent daalden, blijft volgens het concern moeilijk, vooral in China. De verkopen van de lederwaren, accessoires en juwelen van het concern liepen met dubbele cijfers op, terwijl er 8 procent meer parfum werd verkocht.