Economie

Radiostations verdienen meer aan reclame

AMSTERDAM (ANP). De reclame-inkomsten van radiostations zijn in het eerste kwartaal ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 4,5 procent gestegen tot 47,7 miljoen euro. Dat maakte het Radio Advies Bureau (RAB) woensdag bekend.

30 April 2014 13:56Gewijzigd op 15 November 2020 10:23

De groei in het eerste kwartaal valt procentueel hoger uit dan de gemiddelde groei van 2,3 procent over heel 2013. „Het economisch herstel zet door”, concludeert RAB, de marketingorganisatie van de Nederlandse radiostations, op grond hiervan

De traditionele spotjes vormen met ruim 44 miljoen euro het merendeel van de inkomsten. De zogenoemde non-spotreclame bereikte een recordomzet van meer dan 3 miljoen euro, een stijging met 38 procent. Onder non-spotreclame wordt sponsoring van radioprogramma’s verstaan.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer