Economie

Klein geluk bij heropende Siebel

ROTTERDAM (ANP). De eerste klanten hebben bij de geplaagde Siebel Juweliers in Rotterdam hun bestelde of gerepareerde sieraden kunnen ophalen. Ook al duurt het nog even voordat Hélène van der Molen gaat trouwen, ze zat toch even in de rats of ze haar trouwring ooit voor het altaar om haar vinger zou krijgen geschoven.

12 February 2014 12:11Gewijzigd op 15 November 2020 08:47

Juweliersketen Siebel heropende woensdag 12 van de 36 winkels „als opmaat naar een doorstart”, zo meldde curator Marinus Pannevis eerder deze week. Siebel ging vorige maand over de kop, nadat de verkopen in december waren tegengevallen en de Rabobank een belangrijk krediet had opgezegd.

„Enkele uren voordat plotsklaps Siebel dichtging, kreeg ik een telefoontje dat ik mijn trouwring kon komen ophalen”, vertelt Van der Molen. De angst sloeg haar wel even om het hart toen dat de volgende dag bleek dat ze voor een dichte winkeldeur stond. „Trouwen zou ik wel in september, al moet het met een plastic ring. We hadden ook nog wel even de tijd, maar ik baalde er behoorlijk van.”

Hetzelfde geldt voor Mehmet Tunc die kreeg een nieuw horloge krijgt omdat het andere kapot was. „Donderdag werd ik gebeld dat ik die kon ophalen. Dat zou ik vrijdag doen, maar toen was de zaak dicht”, zegt Tunc. Net als Van der Molen probeerde ook hij via telefoontjes en mails duidelijkheid te krijgen over zijn kleinood. „Maar die kwam er niet. Ik moest de website in de gaten houden”, zegt Tunc. „Het meest vervelende van alles was dat ik nergens antwoord op kreeg”, aldus Van der Molen.

Tuncs horloge was er woensdag niet meer. Hij kon een nieuwe bestellen, maar of die op tijd binnen zou zijn… „Je weet immers niet hoe lang ze openblijven. Ik heb maar wat geld bijgelegd en een duurdere aangeschaft. Die kon ik wel direct meenemen. Dus ben ik nu 750 euro lichter”, lacht hij de extra kosten weg.

De ondernemersvereniging van de Koopgoot is ook blij dat Siebel weer open is. Voorzitter Peter Muller levert net een taartje voor het personeel bij de winkel af; om het personeel een hart onder de riem te steken. „Het is goed voor deze straat omdat je een goede branchemix moet hebben om een aantrekkelijke winkelstraat te zijn. Wat dat betreft heeft Siebel voor ons een enorme toegevoegde waarde.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer