Binnenland

„Eén chipkaartloket lost problemen niet op”

AMSTERDAM (ANP). Met de oprichting van één loket voor de ov-chipkaart worden de werkelijke problemen niet opgelost. Het loket is niets meer dan een cosmetische wassen neus. Dat meldt de belangenclub voor reizigers Maatschappij Voor Beter OV vrijdag.

13 December 2013 11:27Gewijzigd op 15 November 2020 07:40

Vooral de problemen met het betaalsysteem voor de ov-chipkaart zijn de Maatschappij Voor Beter OV een doorn in het oog. In bussen zou gebrekkige apparatuur zitten waardoor bij in- en uitchecken verkeerde haltes worden geregistreerd. Ook zou volgens de belangenclub de NS reizigers niet voldoende attenderen op het terugkrijgen van de borg als er een storing is van de in- en uitcheckpalen.

„Een ov-loket zou eigenlijk overbodig zou moeten zijn omdat de problemen eindelijk, na jaren van voortmodderen, al lang hadden moeten zijn opgelost”, vindt Voor Beter OV.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer