Creationisten VS voeren actie met billboardcampagne
”Dank God dat je het bij het verkeerde eind hebt.” Dat is de tekst op billboards in New York en San Francisco. De creationistische organisatie Answers in Genesis reageert daarmee op postercampagnes van atheïsten.
Atheïstische organisaties hebben de afgelopen jaren een agressieve campagne gevoerd om het christelijk geloof in diskrediet te brengen. Zo werd vorig jaar op Times Square in New York een bord opgehangen met de tekst dat Jezus een mythe is. Stadsbussen zijn in het verleden voorzien van reclames als: ”God bestaat waarschijnlijk niet”.
„We verkeren in een strijd”, zegt Ken Ham, voorzitter van Answers in Genesis, in de Christian Post van dinsdag. „We bevinden ons in een geestelijke oorlog en we zijn geroepen ons zwaard te hanteren, het Woord van God. De mensen zien ons publiek een verklaring afleggen. Dit was een manier om in het openbaar een antwoord te geven. Om te laten zien dat we staan voor ons geloof. Om deze atheïsten uit te dagen en om mensen te helpen met antwoorden die ze kunnen vinden op onze website.”
Later deze maand zullen er ook billboards in andere Amerikaanse steden worden opgehangen. Op Times Square in New York zal een videoboodschap van Answers in Genesis worden weergegeven.
Zie ook:
Amerikaanse atheisten maken excuses voor fout citaat Palin
„Kerst: gooi de mythe weg en behoud de vreugde”
Atheisten provoceren op Times Square met Jezus-is-mythe-billboard
Evangelische Alliantie toont kerstclip op Times Square
Atheisten Arkansas willen busreclame afdwingen bij rechter
Billboarddebat VS over religie
Engeland vecht bestaan van God uit via busreclame