Economie

Storing bij iDEAL voorbij

AMSTERDAM (ANP). Betalingssysteem iDEAL kampte maandagochtend gedurende enkele uren met een storing. Dat liet een woordvoerster van Currence, het bedrijf achter de onlinebetaaldienst weten.

7 October 2013 11:26Gewijzigd op 15 November 2020 06:15

Vanaf ongeveer 10 uur lukten de betalingen van klanten van de ING, ABN Amro en de Rabobank niet, als zij in een op iDEAL aangesloten webwinkel een aankoop deden. iDEAL wordt veel gebruikt door mensen die bij webwinkels bestellen en vervolgens ook online afrekenen.

Volgens een woordvoerster van ABN Amro was er sprake van een technische storing. ING, ABN Amro en de Rabobank maken gebruik van hetzelfde ‘platform’ voor het financiële verkeer met de webshops. Vandaar dat zij alle drie last hadden van de storing.

Rond twaalf uur was het euvel weer verholpen. Klanten van andere banken hebben vermoedelijk geen last gehad van de problemen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer