Sinterklaassnoep vliegt de winkels uit
De verkoop van pepernoten, chocoladeletters en marsepein is volop begonnen. Dat meldde het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) maandag op basis van gegevens van de Nederlandse supermarkten.
Vorig jaar verorberden de Nederlanders in november en december bijna 9 miljoen kilo sinterklaassnoepgoed. Dat was 5 procent meer dan in 2001. Het CBL verwacht dat de liefhebbers dit jaar ongeveer 9,4 miljoen kilo snoepgoed kopen.
Uit dit enorme aantal kilo’s leidt het CBL af dat mensen die sinterklaas niet vieren ook graag pepernoten en chocoladeletters eten. In 2002 vierden volgens onderzoeksbureau TNS NIPO bijna 3,8 miljoen huishoudens sinterklaas.
Nieuw in het uitgebreide assortiment sintsnoep zijn dit jaar de sinterklaasspekjes. Hoewel er steeds meer verschillende namen zijn, waardoor ook de chocoladeletter Y beter verkoopt, is de M al jaren de bestverkochte letter.