Economie

Britse banken compenseren klanten

LONDEN (ANP/BLOOMBERG). De 13 grootste Britse banken betalen 1,3 miljard pond (ruim 1,5 miljard euro) om klanten te compenseren die onterecht verzekeringen kregen aangesmeerd tegen identiteits- en creditcarddiefstal. Dat werd donderdag bekend.

22 August 2013 09:57Gewijzigd op 15 November 2020 05:24

Ongeveer 7 miljoen klanten die de verzekeringen sinds 2005 kochten kunnen nu een terugbetaling vorderen van de premies die ze betaalden, inclusief 8 procent rente, aldus de Britse toezichthouder Financial Conduct Authority (FCA). De producten werden verkocht onder namen als HSBC Card Guard en Barclays Cardholder Protection.

De FCA specificeerde niet hoeveel de banken, waaronder Barclays, Lloyds Banking Group, HSBC en Royal Bank of Scotland, individueel moeten betalen. Het bedrag komt bovenop de 15,5 miljard pond die Britse banken al opzij hadden gezet voor klanten die ten onrechte bepaalde verzekeringen hadden gekregen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer