Azië krijgt nog geen genoeg van Prada
MILAAN (ANP/BLOOMBERG). Rijke Aziaten zorgen nog steeds voor flinke groei bij de Italiaanse producent van luxegoederen Prada. De sterke vraag uit Azië en andere opkomende markten stuwde de omzet van het luxemerk in de eerste 6 maanden van dit jaar met 12 procent tot 1,73 miljard euro, zo werd donderdag bekendgemaakt.
De omzet in Azië (exclusief Japan) nam met 19 procent toe. Op het Amerikaanse continent en in Japan gingen de verkopen met 16 procent omhoog. Ook Europa bleef ondanks de crisis interesse in de tassen en kleding van Prada houden, met een omzetgroei van 6,7 procent tot gevolg.
Een belangrijk deel van de groei is afkomstig uit de eigen winkels die Prada exploiteert. Aan het eind van vorige maand had Prada 491 eigen verkooppunten. De onderneming heeft eerder laten weten dit jaar 80 nieuwe winkels te willen openen. Gegevens over de winst van het concern werden donderdag niet bekendgemaakt. Prada brengt in september de volledige resultaten naar buiten.