Verzorgingsproducten Unilever weer in de lift
ROTTERDAM (ANP). Unilever heeft in het eerste halfjaar van 2013 de omzet en winst zien stijgen. Met name in Azië en bij de divisie Persoonlijke Verzorging was er sprake van flinke groei, terwijl de resultaten van Levensmiddelen en in Europa zich matig ontwikkelden. Dat bleek donderdag bij de presentatie van de cijfers over het eerste halfjaar en het tweede kwartaal van het voedings- en wasmiddelenbedrijf.
De totale omzet over de eerste 6 maanden kwam 0,4 procent hoger uit op 25,5 miljard euro. De operationele winst bedroeg 3,9 miljard euro, een stijging met 14 procent. Onder de streep bleef 2,7 miljard euro over. Dat is 13 procent meer dan vorig jaar.
De onderliggende omzetgroei voor het gehele concern kwam uit op 5 procent, Daarbij boekte Persoonlijke Verzorging, met merken als Dove, Axe en Lux, een groei van 8 procent tot 9,1 miljard euro en bleef Levensmiddelen steken op 0,2 procent. Daar werden dalende verkopen iets gecompenseerd door hogere prijzen.