LVMH profiteert van groei taxfreewinkels
PARIJS (ANP/BLOOMBERG) – Luxeketen LVMH heeft de omzet in het eerste kwartaal van dit jaar met 6 procent zien stijgen tot 7 miljard euro, zo maakte het bedrijf maandag bekend. Het Franse concern, bekend van het merk Louis Vuitton, profiteerde van groei bij zijn drankendivisie en de taxfreeketen DFS.
Bij de divisie waaronder DFS en cosmeticaketen Sephora valt, groeide de omzet met 16 procent tot 2,1 miljard euro. De wijn- en sterkedrankentak groeide 6 procent tot 980 miljoen euro.
De omzet lag in lijn met de marktverwachtingen, maar de omzetstijging bij de modetak van 3 procent viel tegen. Dit is met een omzet van 2,4 miljard euro de grootste divisie van het bedrijf. De Italiaanse concurrent Prada sprak eerder deze maand van een onregelmatig begin van het jaar vanwege het ongebruikelijk koude weer, de economische crisis in Europa en de nucleaire dreiging van Noord-Korea.
„In een economisch klimaat dat onzeker blijft in Europa, blijft LVMH zich richten op het ontwikkelen van zijn merken en het beheersen van kosten”, verklaarde het bedrijf. In het vierde kwartaal van vorig jaar groeide de omzet nog met 8 procent.