Ultimatum voor Postbank vanwege slechte gratis gsm’s
De Consumentenbond heeft de Postbank gisteren drie weken de tijd gegeven om alsnog de problemen op te lossen met de mobiele telefoons die de bank heeft gegeven aan klanten die ƒ 1000 spaarden. Anders neemt de belangenclub maatregelen.
De bond trok al eerder aan de bel bij de Postbank, maar de problemen zijn er nog steeds, blijkt uit het aantal klachten dat blijft binnenkomen. Dit waren er 195, „alleen al” in de periode 8 tot en met 18 oktober, aldus de bond gisteren in een brief aan de Postbank. „Wij zijn het zo langzamerhand zat om als klachtenlijn van de Postbank te fungeren.”
Leden van de bond klagen dat zij hun telefoon niet aan de praat krijgen. Klachten zijn er ook nog steeds over het elektronisch bankieren. Verder zijn er ook nog mensen die de telefoon nog steeds niet hebben gekregen.
De Postbank moet er nu voor zorgen dat de klachten vanaf 14 november drastisch afnemen. Zo niet, dan gaat de Consumentenbond alle gedupeerde consumenten adviseren hun mobiele telefoon terug te sturen en een schadevergoeding te eisen. Ook krijgen ze het advies het spaarbedrag van ƒ 1000 met rente terug te laten storten.
De Postbank wilde gisteren geen commentaar geven. De brief wordt bestudeerd en de Consumentenbond krijgt als eerste een antwoord, zei een woordvoerster.