Nieuwe huisstijl voor Stedelijk Museum
AMSTERDAM (ANP) – Het Stedelijk Museum in Amsterdam heeft in aanloop naar de heropening op 23 september een nieuwe huisstijl. Het meest in het oog springend is het nieuwe logo, in de vorm van een S, met daarin in hoofdletters de naam ‘Stedelijk Museum Amsterdam’.
Het Amsterdamse ontwerpduo Mevis & Van Deursen is verantwoordelijk voor de nieuwe huisstijl, liet het Stedelijk donderdag weten. Deze ontwerpers werkten eerder voor onder meer Museum Boijmans Van Beuningen in Rotterdam, het modeduo Viktor & Rolf en de Architectuur Biënnale in Venetië in 2010. Het Museum of Modern Art (MoMA) en het Guggenheim Museum in New York behoren tot recente opdrachtgevers.
Mevis & Van Deursen worden internationaal gerekend tot de meest inventieve en gerenommeerde Nederlandse ontwerpers, aldus het museum. Hun werk is internationaal tentoongesteld in musea. Het Stedelijk heeft als opdrachtgever in grafische vormgeving vaak bekende namen aan zich weten te verbinden. In de jaren 60, 70 en 80 bepaalde Wim Crouwel de identiteit van het museum.