Economie

Nog steeds misleiding bij overstap telefonie

DEN HAAG (ANP) – Bij de OPTA komen nog steeds veel klachten binnen van ondernemers die ongewild een contract met een andere telefoonprovider hebben afgesloten. Zij dachten dat ze een vernieuwd product van hun oorspronkelijke aanbieder gingen afnemen en hadden niet in de gaten dat ze een antwoordkaart van een andere maatschappij ondertekenden.

10 April 2012 14:58Gewijzigd op 14 November 2020 20:25
Foto EPA
Foto EPA

Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken heeft dat dinsdag geantwoord op schriftelijke vragen van het CDA in de Tweede Kamer. Volgens Verhagen is het aantal klachten dat toezichthouder OPTA heeft ontvangen, zelfs toegenomen. Veel klagers zeggen zich misleid te voelen door de wervingstechniek van providers. De OPTA waarschuwde eind vorig jaar al voor praktijken waarmee telefoonmaatschappijen nieuwe klanten benaderen.

Verhagen wijst erop dat telefoonaanbieders die de indruk hebben dat een abonnee zonder duidelijke instemming is overgestapt, verhaal kunnen halen bij de nieuwe provider. Als dat bedrijf geen ’wilsuiting’ van de klant kan overleggen, kan het een boete krijgen. De minister laat weten de vinger aan de pols te houden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer