Skype valt Twitter en Facebook aan in campagne
APELDOORN – De online videobel- en chatdienst Skype valt in een nieuwe campagne sociale netwerken als Twitter en Facebook aan. Centrale leus: Laten we terugkeren naar menselijkheid.
Daarover schrijft De Volkskrant donderdag.
De campagne ”It’s time for Skype” (www.itstimeforskype.com/) is deze week van start gegaan in Groot-Brittannië en zal later ook in de Verenigde Staten draaien.
Skype verklaart de oorlog met Twitter en Facebook met slogans als ”140 tekens is niet hetzelfde als contact houden”, ”Sinds wanneer vervangt LOL het geluid van lachen” en ”Upgrade je wallpost naar een echt gesprek”. Skype verwijst in de leuzen naar de 140 tekens, waaruit een Twitterbericht maximaal kan bestaan en de beperkte lengte die een statusupdate op Facebook mag hebben. De term ”LOL” (”Laughing Out Loud”) wordt regelmatig op Twitter gebruikt.
Skype, onderdeel van Microsoft, zegt met zijn videobeldienst de nadelen van sociale netwerken te kunnen opheffen: ”Ontdek hoe Skype je kan helpen je hart, stem, uitdrukkingen en gebaren te delen”.