Binnenland

Alarmnummer 112 had geen last van storing

DRIEBERGEN (ANP) – De bellers naar het alarmnummer 112 hebben geen last gehad van de storing bij Vodafone. De telefoontjes die via Vodafone werden gepleegd, kwamen door de storing automatisch terecht bij een mast van een andere provider. Die 112-oproepen worden zelfs met voorrang behandeld. Dat zei donderdag een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten. (KLPD).

5 April 2012 11:02Gewijzigd op 14 November 2020 20:20

Hij zegt dat de providers de afspraak hebben dat ze elkaars 112-oproepen overnemen bij technische problemen. „Een mast van een andere provider pikt dat telefoontje dan op.” Het KLPD beheert de telefooncentrale waar de 112-telefoontjes binnenkomen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer