Consument

Drawsomething hard op weg Wordfeud te verslaan

APELDOORN – Het spel Wordfeud, scrabble op een smartphone, werd in korte tijd zeven miljoen keer gedownload. Nu Wordfeud wat passé lijkt, is er een nieuwe hype: Drawsomething. Dit spel, te vergelijken met het spel Pictionairy, is hard op weg een nog veel groter succes te worden.

Redactie digitale media
12 March 2012 12:08Gewijzigd op 14 November 2020 19:52

Drawsomething, sinds begin februari op de markt, is inmiddels zeven miljoen keer gedownload. En het spel staat nog steeds aan kop in de lijst met meest populaire applicaties van Apple en Android.

Het spel lijkt erg op Pictionairy. Een speler kiest een woord uit drie (Engelse) voorgestelde opties. Dat woord wordt vervolgens zo goed mogelijk uitgebeeld. De tegenspeler moet het getekende woord raden. Door goed te raden zijn er muntjes te verdienen, waarmee nieuwe spelitems gekocht kunnen worden.

Gijs Verhoeven, projectmanager bij de Nederlandse app-ontwikkelaar Touchwonders, verklaart in De Pers het succes. „De spelletjes zijn herkenbaar en eenvoudig. Het gaat om ouderwetse formats die we allemaal kennen uit grootmoeders tijd, we kunnen dus meteen beginnen met spelen.”

Een andere succesfactor is volgens Verhoeven dat het beurtgebonden spellen zijn. „Spelers hoeven niet tegelijkertijd online te zijn om te kunnen spelen. Hierdoor kan het spel blijven voortduren. Een lange rij voor de kassa? Dan leggen we dus nog even snel een woordje.”

De app is gratis. Voor een reclamevrije versie moet een klein bedrag (0,79 cent in de App-store, 0,74 cent in de Android Market) betaald worden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer