Bezoekers Facebook meest betrokken op pagina over Jezus
APELDOORN – Bezoekers van de sociale netwerksite Facebook reageren het vaakst op Facebookpagina’s over Jezus. Bezoekers van de pagina Jesus Daily hebben afgelopen week 3,1 miljoen keer gereageerd op berichten van het Facebookaccount. Daaruit blijkt dat de pagina op Facebook het meest betrokken publiek heeft.
Dat bleek maandag uit een peiling van de website All Facebook.
All Facebook heeft het aantal waarderingen en interacties onderzocht. Bezoekers kunnen hun waardering voor een Facebookpagina uitdrukken in „likes”. De pagina Jesus Daily wordt door bijna 8,8 miljoen bezoekers op prijs gesteld. Dat is minder dan bekende voetbalclubs, popsterren of bekende regeringsleiders als Barack Obama.
Interactie staat voor manieren om informatie op een Facebookpagina te verspreiden. Zo kunnen bezoekers op berichten reageren. Daarmee is het bericht ook te zien op het account van de bezoeker. Jesus Daily stond afgelopen week op nummer 1 met 3,1 miljoen interacties. In september haalde de pagina in een week 3,4 miljoen interacties.
Christelijke thema’s worden veel aangeklikt op Facebook. Een pagina over de Bijbel doet het goed op Facebook. De pagina heeft 8,2 miljoen fans en ruim 1 miljoen interacties. Er zijn meerdere Facebookpagina’s over Jezus, zoals Jesus en Jesus Christ. Ook bestaan er Facebookaccounts over God en de Heilige Geest.
De pagina Jesus Daily wordt beheerd door een dieetarts uit de Amerikaanse staat North Carolina. De pagina wordt dagelijks geupdate met gebeden en bemoedigende teksten bij zorgen als ziekte of huwelijksproblemen. Maandag vermeldde de website een oproep tot gebed: „Bid voor christenen in problemen in Egypte. Bid voor hen die operaties ondergaan en voor zieken. Bid voor gebroken harten die hun gezinnen willen herstellen. Bid voor onuitgesproken gebedsverzoeken.”