Van Bommel struikelt over logo
De schoenenfabrikant Van Bommel probeert te voorkomen dat de Engelse ex-popzangeres Victoria Beckham aan de haal gaat met zijn logo.
Volgens de Brabantse onderneming, die al meer dan 250 jaar bestaat, lijkt haar nieuwe beeldmerk te veel op dat van de eigen klassieke schoenen.
Moody Productions, het Londense bedrijf van Victoria, vroeg op 7 april dit jaar een merkregistratie aan voor het woordmerk VB (Victoria Beckham) voor luxe waren als parfums, cd’s, juwelen, kleding en schoenen. Van Bommel heeft met het merkenbureau Novagraaf bezwaar gemaakt tegen het gebruik van het logo op schoenen en kleding. Bedrijven hadden drie maanden om te reageren.
Volgens Van Bommel vertoont Beckhams logo te veel gelijkenissen met dat van de schoenenfabrikant. Van Bommel zegt al jaren eigenaar te zijn van het beeldmerk. De koperen VB’tjes aan de zijkant van zijn klassieke schoenen zijn zelfs een gewild statussymbool, verklaarde de onderneming woensdag.
Het bezwaar geldt voorlopig voor de Benelux, aldus Van Bommel. Beckhams onderneming is volgens het bedrijf niet de eerste die het logo probeert te kapen. Moody krijgt nu de tijd te reageren op het bezwaar dat is ingediend bij het Europees merkenbureau in het Spaanse Alicante. Mochten de partijen er onderling niet uitkomen, dan kunnen zij de zaak voor de rechter uitvechten.