Mobiel adverteren is veel bedrijven vreemd
AMSTERDAM (ANP) – Meer dan de helft van de Nederlanders maakt dagelijks gebruik van mobiel internet, maar veel Nederlandse bedrijven lijken dat nauwelijks in de gaten te hebben.
„Zij geven de voorkeur aan adverteren via andere kanalen, maar we zien wel dat ze zijn begonnen met een flinke inhaalslag”, zei Amanda Rosenberg van Google vrijdag.
Uit onderzoek van het internetbedrijf blijkt dat 54 procent van de Nederlanders dagelijks gebruikmaakt van mobiel internet. Steeds meer Nederlandse bedrijven zullen daarom in de toekomst mobiel adverteren. „Wij verwachten een grote stijging, ook omdat het aantal smartphones toeneemt”, aldus Rosenberg.
Volgens Google zijn veel bedrijven nog niet gewend aan mobiel adverteren. „Deze ondernemers zijn niet per se ouderwets. Ze moeten nog leren hoe ze met mobiel adverteren moeten omgaan. Daarom gaan we langs om voorlichting te geven over hoe ze bijvoorbeeld hun website beter kunnen inrichten.”
Google hoopt te profiteren van de toename van het aantal mobiele adverteerders.