Economie

Dataverbruik KPN en Vodafone inzichtelijker

DEN HAAG (ANP) – KPN en Vodafone willen het dataverbruik van hun klanten inzichtelijker maken. De telecombedrijven werken beiden aan een service waarmee alle klanten met een smartphone kunnen zien hoeveel mobiele data ze per maand verbruiken. De providers bevestigden zaterdag berichtgeving hierover op de nieuwssite NU.nl.

30 July 2011 14:45Gewijzigd op 14 November 2020 16:00
Foto ANP
Foto ANP

Momenteel krijgen klanten bij KPN en Hi een sms als ze een bepaald percentage van hun tegoed bereiken. Dat gebeurt bij 50, 70 en 100 procent van de bundel. Het verbruik in mobiele data is echter niet op de rekening te zien.

In de nieuwe abonnementen van KPN en Vodafone is de hoeveelheid data belangrijk bij de keuze van het abonnement. De providers werken er naar eigen zeggen hard aan om het precieze gebruik, dat nu alleen gecontroleerd kan worden bij winkels, inzichtelijk te maken op de website en op de rekening. De nieuwe abonnementen van Vodafone gaan begin augustus in, die van KPN begin september.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer