Economie

OPTA straft voor negeren Bel-me-niet-register

DEN HAAG (ANP) – Telecomtoezichthouder OPTA heeft Sell-it C.V. een boete opgelegd van 15.000 euro voor het niet naleven van de telemarketingregels. Dit maakte OPTA dinsdag bekend.

26 July 2011 12:25Gewijzigd op 14 November 2020 15:57
Opta. Foto ANP
Opta. Foto ANP

Het bedrijf liet callcenters ruim 1500 mensen bellen om een hotelgoldcard te verkopen. Deze mensen hadden zich ingeschreven in het Bel-me-niet-register. Een deel van de consumenten gaf tijdens het telefoontje aan graag, nogmaals, opgenomen te worden in het register. Ook dit verzoek werd niet nageleefd.

De telecomwaakhond begon een onderzoek naar Sell-it, omdat zij via ConsuWijzer klachten binnenkreeg over het bedrijf. OPTA heeft inmiddels voor ruim 1,2 miljoen euro aan boetes opgelegd aan bedrijven die zich niet hielden aan de telemarketingregels.

Telemarketeers zijn verplicht om tijdens een gesprek te vragen of zij de consument mogen blijven bellen namens het bedrijf. Daarnaast moet de consument tijdens een telefoongesprek altijd op het Bel-me-niet-register worden gewezen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer