Economie

Thuiswinkel wil online identificatieplicht

EDE (ANP) – Thuiswinkel.org pleit voor een online identificatieplicht, waarbij vooral gecontroleerd kan worden of klanten de juiste leeftijd hebben om bepaalde spullen aan te schaffen. De overheid zou daarbij het voortouw moeten nemen, stelde directeur Wijnand Jongen van het keurmerk voor webwinkels donderdag.

16 June 2011 15:00Gewijzigd op 14 November 2020 15:26

Volgens Jongen gelden op internet dezelfde regels als bij de stenen winkels, maar zijn de systemen versnipperd. „Het vinden van een goede oplossing is makkelijker gezegd dan gedaan”, erkent Jongen. Bij bijvoorbeeld de aanschaf van alcohol of bepaalde videogames zit een leeftijdsgrens.

„Wij willen graag een mechanisme om te kunnen controleren zonder de consument al te veel tot last te zijn en daarbij lopen we tegen grenzen aan.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer