Economie
Lego bouwt marktaandeel uit
AMSTERDAM (ANP) – De Deense speelgoedfabrikant Lego Groep is vorig jaar fors gegroeid in een traag herstellende markt. Het wereldwijde marktaandeel steeg van 4,8 procent eind 2009 tot 5,9 procent eind 2010.
3 March 2011 13:58Gewijzigd op 14 November 2020 13:55
Foto ANP
Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde jaarcijfers van het concern. Lego is nu naar eigen zeggen de op drie na grootste speelgoedfabrikant ter wereld.
Zowel klassieke productlijnen (Lego City, Lego Duplo) als de nieuwe serie op Legostenen gebaseerde bordspellen (Lego Games) vonden gretig aftrek. De verkopen van de nieuwe onlinegame Lego Universe vielen tegen.
Lego boekte vorig jaar een nettowinst van 499 miljoen euro tegenover 296 miljoen euro in 2009. De omzet groeide van 1,57 miljard naar 2,15 miljard euro.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl