Economie

Opta strenger tegen ‘afknijpen’

DEN HAAG (ANP) – Telecomwaakhond Opta krijgt er dit jaar meer taken bij op het gebied van consumentenbescherming. Zo bekijkt de toezichthouder scherper of internetaanbieders consumenten wel informeren als ze diensten ‘afknijpen’ of zelfs blokkeren. Ook komen er strengere regels voor sms-diensten. Dat blijkt uit de begroting voor 2011 die de toezichthouder dinsdag naar buiten bracht.

18 January 2011 12:56Gewijzigd op 14 November 2020 13:19

Opta heeft in het verleden één internetaanbieder gewaarschuwd die ‘afkneep’. Het bedrijf bracht zonder daarover te communiceren de internetsnelheid terug, als klanten te veel downloadden.

Ook wil de toezichthouder de consument beter beschermen tegen misleiding bij sms-diensten. Als mensen klachten of vragen hebben over hun rekening, moet de aanbieder de klacht eerst serieus onderzoeken. Zomaar mobiele telefoons afsluiten als een klagende klant niet wil betalen, mag in het vervolg niet meer van de Opta.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer