Economie

Air France en KLM beloven beterschap

AMSTELVEEN/PARIJS (ANP) – De topmannen van de luchtvaartmaatschappijen Air France en KLM beloven in een e-mail aan de vaste klanten dat zij, samen met overheidsinstanties en luchthavens, beter hun best zullen doen de gevolgen van winterweer in de toekomst te beperken.

13 January 2011 09:23Gewijzigd op 14 November 2020 13:15
Air France en KLM beloven beterschap. Foto ANP
Air France en KLM beloven beterschap. Foto ANP

Air France-CEO Pierre-Henri Gourgeon en KLM-baas Peter Hartman bieden bovendien hun „welgemeende excuses” aan omdat de maatschappijen „helaas niet in staat waren in alle behoeften te voorzien”.

De maatschappijen boekten in de dagen dat door het winterweer problemen waren op de grote Europese luchthavens, ongeveer 50.000 kamers voor passagiers die een aansluitende vlucht hadden. De callcenters en verkoopkantoren kregen vijf keer meer telefoontjes in de periode rond kerst dan normaal. „We verstuurden bijna 350.000 berichten om klanten te informeren.”

Volgens Air France en KLM waren alle luchtvaartmaatschappijen genoodzaakt een groot aantal vluchten te annuleren om hun dienstregelingen aan te passen aan de snelheid waarmee luchthavens hun start- en landingsbanen sneeuwvrij konden maken en de vliegtuigen ijsvrij. „Velen van u hebben lang gewacht op uw vlucht en op uw bagage.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer