Binnenland

Rover: Informatie belangrijker dan imago

RIJSWIJK (ANP) – De NS en ProRail moeten eerlijke informatie geven over de stand van zaken op het spoor, ook als dat niet goed is voor hun imago. Dat is de inzet van gesprekken die de reizigersorganisatie Rover deze week heeft met de NS en ProRail.

22 December 2010 14:12Gewijzigd op 14 November 2020 13:00
Foto ANP
Foto ANP

Voorzitter Arriën Kruyt van Rover heeft dat woensdag gemeld. „Het belangrijkste is dat de bedrijven onder alle omstandigheden eerlijk zijn over de gevolgen van de vele defecte treinen en de reizigers goede informatie verschaffen”, stelt Kruyt. „Iedere treinreiziger heeft inmiddels gemerkt dat de situatie op het spoor ernstig is.”

Door de vele defecte treinen wordt er volgens Rover al wekenlang volgens een uitgedunde dienstregeling gereden, waardoor er ook als het niet sneeuwt sprake is van grote vertragingen. „Dan moet de NS zich niet verschuilen achter een zogenoemde kerstvakantiedienstregeling. Door dat soort verwarrende berichten krijgen veel mensen ten onrechte het idee dat de situatie op het spoor wel meevalt.”

Volgens Kruyt willen de NS en ProRail pas reisinformatie geven „als alles weer perfect gaat. Maar het is in ieders belang dat zij zich gewoon beperken tot de werkelijkheid.” De NS en ProRail konden woensdagmiddag nog geen reactie geven op de kritiek van Rover.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer