Economie

Klachten over Transavia en Martinair

DEN HAAG (ANP) – De Consumentenbond heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) gevraagd maatregelen te nemen tegen Martinair en Transavia omdat zij consumenten die langer dan drie uur vertraging hadden, weigeren te compenseren. De bond heeft hierover tientallen klachten ontvangen van passagiers, zo heeft zij woensdag laten weten.

6 October 2010 15:57Gewijzigd op 14 November 2020 12:02Leestijd 1 minuut

De Consumentenbond wijst erop dat luchtvaartpassagiers die langer dan drie uur vertraging hebben, volgens een uitspraak van het Europees Hof in november recht hebben op compensatie. Sinds die uitspraak heeft de bond tientallen klachten ontvangen.

De Consumentenbond heeft beide luchtvaartmaatschappijen al eerder opgeroepen zich aan de compensatieregels te houden, aldus een woordvoerster. Maar dat heeft niet tot resultaat geleid. De bond hoopt dat de inspectie nu zal optreden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer