Binnenland

Zeeuws/Vlaamse drugscampagne blijkt succesvol

TERNEUZEN (ANP) – De campagne Don’t Blow And Drive van Zeeuwse en Vlaamse overheden blijkt te werken. Twee keer zoveel coffeeshopbezoekers zijn zich sinds de campagne bewust van de gevaren van rijden onder invloed, liet de provincie Zeeland dinsdag weten.

27 April 2010 14:53Gewijzigd op 14 November 2020 10:26

De campagne begon in april vorig jaar en was gericht op Fransen, Belgen en Nederlanders. Hun worden folders uitgereikt, er is een website en hun wordt aangeraden afspraken te maken over wie van de coffeeshop terugrijdt. Voor de campagne was een kwart van de bezoekers op de hoogte van de gevaren van cannabis in het verkeer, nu de helft.Coffeeshopbezoekers zijn zich er ook iets meer van bewust dat ze gepakt kunnen worden. In Nederland vallen jaarlijks tachtig verkeersdoden als gevolg van drugsgebruik.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer