In Epen eerste servicewinkel op platteland open
In het Zuid-Limburgse Epen heeft zaterdag de eerste servicewinkel zijn deuren geopend.
In de servicewinkel bieden landelijke en lokale partners gezamenlijk hun diensten aan op het gebied van bankzaken, post, wonen, werken, gezondheid en overheidsdiensten. Bewoners kunnen in de servicewinkel terecht voor talrijke diensten en krijgen onder meer advies en hulp bij het gebruikmaken van digitale dienstverlening.
De landelijke partners Rabobank Nederland, TPG Post, Tempo-Team, Essent en EurohealthRX werken in de servicewinkel in Epen samen met Rabobank Heuvelland en de gemeente Gulpen-Wittem. De servicewinkel is gevestigd in de VVV-vestiging in Epen.
Doel van de servicewinkels is het lokale dienstenniveau in kleine kernen, buurtschappen en stadswijken te behouden en waar mogelijk te verbeteren. Stef Bense, directeur Rabobank Heuvelland: „Door deze samenwerking met verschillende partners kan de Rabobank haar diensten dicht bij de klant blijven aanbieden.” In de toekomst zien de initiatiefnemers mogelijkheden voor dertig tot vijftig servicewinkels in Zuid-Limburg.