Economie

„DNB niet loslippig tegen uitzendkrachten"

AMSTERDAM (ANP) – Uitzendkrachten die dit weekeinde werden benaderd om te werken in een door De Nederlandsche Bank (DNB) ingeschakeld callcenter, konden niet weten dat de opdracht met DSB Bank te maken had. Dat meldde DNB woensdag op zijn website.

14 October 2009 11:07Gewijzigd op 14 November 2020 08:53

„Er is een callcenter ingeschakeld, dat uitzendkrachten heeft gerecruteerd", legde een woordvoerder van DNB uit. „Maar daarbij is absoluut niet verteld om welke klus het ging. De betrokkenen hoorden pas na de publicatie van het persbericht over de noodregeling bij DSB waarvoor zij werden ingeschakeld".Volgens de woordvoerder is het echter wel mogelijk dat het callcenter de naam van DNB heeft genoemd tegen beoogde uitzendkrachten. „Dat zou kunnen. Maar dat zou een fout zijn geweest".

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer