Rabobank op Euromast
ROTTERDAM (ANP) – Vanaf begin november zal het logo van de Rabobank de Euromast in Rotterdam sieren. De bank tekende dinsdag een contract met de mede–eigenaar van de mast, Willem Tieleman.
Rabobank is de opvolger van ABN–AMRO, die sinds enige jaren op deze opvallende plaats adverteerde. Het kost een week om het logo van de vroegere geldschieter te verwijderen en dat van de nieuwe te bevestigen. Als het hard waait, haalt de Rabobank de gestelde deadline van 6 november niet. De overeenkomst past in het beleid van de Rabobank zich meer op de steden te richten.De transfer voor de hoogste advertentieruimte van Nederland heeft anderhalf jaar gevergd. Gemeentelijke autoriteiten stonden volgens Tieleman en directievoorzitter Coert Beerman van de Rabobank Rotterdam niet te springen om medewerking te verlenen.
Het nieuwe logo is 6,5 meter hoog en 4 meter breed. Wat de bank voor het reclamebord betaalt, willen de partijen niet vertellen. „Het gaat niet om miljoenen, ook niet om tonnen", verklapte Beerman.
Op 25 maart 2010 bestaat de 100 meter hoge Euromast vijftig jaar. Dat wordt onder meer gevierd met de uitgave van een boek met ervaringen van Rotterdammers. Verder wordt gedacht aan een herdenkingsmunt en er komt zeker een postzegel. Rekeninghouders van de Rabobank zullen op bepaalde dagen gratis of tegen een gereduceerd tarief de mast op kunnen.