Economie

Verkoop Duitse luxe auto’s verder gedaald

MUNCHEN (ANP/RTR/DPA) – De verkoop van de Duitse fabrikanten van luxe auto’s BMW, Daimler en Audi is in april opnieuw gedaald door de crisis op de automarkt. BMW en Daimler zagen hun wereldwijde verkopen met circa 24 procent afnemen vergeleken met een jaar eerder.

8 May 2009 14:07Gewijzigd op 14 November 2020 07:52
MUNCHEN – De verkoop van de Duitse fabrikanten van luxe auto’s BMW, Daimler en Audi is in april opnieuw gedaald door de crisis op de automarkt. BMW en Daimler zagen hun wereldwijde verkopen met circa 24 procent afnemen vergeleken met een jaar eerder. Foto
MUNCHEN – De verkoop van de Duitse fabrikanten van luxe auto’s BMW, Daimler en Audi is in april opnieuw gedaald door de crisis op de automarkt. BMW en Daimler zagen hun wereldwijde verkopen met circa 24 procent afnemen vergeleken met een jaar eerder. Foto

Dat werd vrijdag bekendgemaakt.BMW verkocht in april wereldwijd 101.589 auto’s van de merken BMW, Mini en Rolls–Royce. De verkoop van het kernmerk BMW daalde met bijna 25 procent. Bij Daimler (met de merken Mercedes–Benz, Smart en Maybach) werden vorige maand in totaal 90.900 auto’s verkocht. Vooral in de Verenigde Staten had Daimler het moeilijk met een verkoopdaling van meer dan 30 procent. De wereldwijde verkoop van het kernmerk Mercedes–Benz ging met 23 procent omlaag in april.

Audi wist de dans enigszins te ontspringen met een verkoopdaling in april van 5,6 procent tot 81.923 voertuigen. De luxe dochter van Volkswagen handhaafde haar verwachting dit jaar in totaal 900.000 auto’s te verkopen. Dat is 10 procent minder dan in 2008.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer