Werkzoekende blijft solliciteren ondanks recessie
De recessie weerhoudt driekwart van de werkzoekenden er niet van te solliciteren.
Dat blijkt uit een onderzoek onder 912 werkzoekenden door Adver-online, een bedrijf dat vacatures online zet. Zo’n 7 procent van de ondervraagden laat zich wel afschrikken door de crisis en solliciteert niet.Uit het onderzoek blijkt verder dat potentiële sollicitanten prijs stellen op duidelijk opgestelde vacatures. Als er geen heldere arbeidsvoorwaarden vermeld staan in de advertentie, haakt 28 procent af. Een op de drie werkzoekenden vindt het noodzakelijk dat in de vacaturetekst ook een salarisindicatie wordt gegeven.
Volgens mededirecteur van Adver-online Hans van Rijnswoud hebben veel teksten onduidelijke functietitels of zijn ze verwarrend geschreven, waardoor ze de verkeerde doelgroep aanspreken. Bij onduidelijkheden neemt 16 procent van de respondenten de moeite om het bedrijf te bellen of te mailen voor navraag.