Telegraaf Media Groep boekt groot verlies
Mediabedrijf Telegraaf Media Groep (TMG) is vorig jaar diep in de rode cijfers beland. Het nettoverlies bedroeg 360,8 miljoen euro. Dit heeft de eigenaar van onder meer dagblad De Telegraaf, roddelblad Privé en website GeenStijl vrijdag bekendgemaakt.
Het enorme verlies is vooral veroorzaakt door een afschrijving van bijna 295 miljoen euro op een belang in het televisieconcern ProSiebenSat1. Daarnaast moest het bedrijf geld opzij leggen voor een omvangrijke reorganisatie.TMG boekte in 2007 nog een nettowinst van ruim 399 miljoen euro. De winst werd toen opgekrikt door de verkoop van belangen in SBS en Wegener.
Het mediabedrijf liet vrijdag weten dat het „meer dan ooit" onverantwoord is om een uitspraak te doen over de resultaatontwikkeling in 2009. De advertentie–omzetten bij de gedrukte media en bij radio zullen als gevolg van de recessie „belangrijk" lager uitkomen dan in 2008.