Binnenland

Overleg over gezondheidslogo’s supermarkt

Albert Heijn overlegt met Stichting Ik Kies Bewust over het op één lijn brengen van de maatstaven achter de gezondheidslogo’s die beide hanteren. Dat meldde een woordvoerster van het supermarktconcern zaterdag.

ANP
29 November 2008 11:56Gewijzigd op 14 November 2020 06:49
AMSTERDAM – Albert Heijn overlegt met Stichting Ik Kies Bewust over het op één lijn brengen van de maatstaven achter de gezondheidslogo’s die beide hanteren. Foto ANP
AMSTERDAM – Albert Heijn overlegt met Stichting Ik Kies Bewust over het op één lijn brengen van de maatstaven achter de gezondheidslogo’s die beide hanteren. Foto ANP

Albert Heijn gebruikt voor een aantal van zijn huismerkproducten het Gezonde Keuze Klavertje. Het Ik Kies Bewust–logo staat op merkproducten van bedrijven als Unilever, die niet alleen bij AH, maar ook bij andere supermarkten in de schappen liggen.Volgens de zegsvrouw is het overleg, dat de komende maanden plaatsvindt, ingegeven door de maatschappelijke vraag naar meer eenduidigheid. Afhankelijk van de uitkomst wordt mogelijk ook gekeken of een gezamenlijk beeldmerk mogelijk is. Voor de consument verandert er voorlopig niks.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer