Erdee Media Groep koopt Klikwereld
Erdee Media Groep (EMG), uitgever van onder meer deze krant, neemt per 1 januari 2009 het onlineplatform voor basisscholen, Klikwereld, over van Kliksafe.
Klikwereld is een aantal jaren geleden door Kliksafe geïntroduceerd. De schoolversie is een pakket voor basisscholen waarin kinderen op een veilige manier met de facetten van ict en internet in aanraking komen en is een integratie van schoolbibliotheek, beschermd internetgebruik, informatiekaarten, projecten, digilessen en toepassingsopdrachten. Eind maart nam EMG al de thuisversie van Klikwereld over en bouwde die om tot Kits, een product gericht op 6- tot 12-jarigen dat op de komende Wegwijs wordt gepresenteerd.Een van de speerpunten van EMG is het bereiken van jongeren in alle leeftijdscategorieën. Met de aankoop van de schoolversie van Klikwereld wil de EMG de relatie met scholen versterken, zegt EMG-directeur Bart Visser. „De overname van Klikwereld past binnen de strategie om het internet als een verantwoord kanaal te ontwikkelen voor onze achterban. Met het lanceren van het Engelse magazine Scope bedienen we middelbare scholen. Met Klikwereld wil EMG de relatie met basisscholen verbeteren.”
Na de overname van de thuisversie van Klikwereld waren Kliksafe en EMG beide bezig met hetzelfde product, aldus Bert Jan Peters, directeur van Kliksafe. „EMG had ook interesse in de schoolversie. Met de overname hiervan richten EMG en Kliksafe zich allebei op hun kerntaken: EMG houdt zich bezig met het bieden van verantwoorde inhoud, Kliksafe focust zich op filtering en screening.”
André van Stuijvenberg, die bij Kliksafe verantwoordelijk was voor Klikwereld, gaat bij EMG werken en gaat zich daar voornamelijk bezighouden met de relatie tussen scholen en Klikwereld.