Binnenland

Markt is moeilijk voor Beter Bed

Beter Bed heeft een moeilijk halfjaar achter de rug. De consument houdt de hand op de knip. Ook de beddenspecialist voelt dit.

ANP
29 August 2008 11:20Gewijzigd op 14 November 2020 06:17

Het bedrijf verwacht dan ook voor de rest van het jaar druk op de resultaten.Beter Bed rapporteerde vrijdag over de eerste zes maanden een nettowinst van 10,9 miljoen euro, tegen 13,2 miljoen euro een jaar eerder. Het bedrijf verwacht dat de nettowinst in de tweede helft van dit jaar ook lager uitvalt dan in dezelfde periode in 2007.

Concreter wil financieel topman Ric van der Woude de verwachting niet maken. „Het is nauwelijks te voorspellen wat de omzet van morgen is. Zo grillig is het op dit moment.” Beter Bed heeft met name minder bezoekers over de vloer. Volgens Van der Woude besteden ze niet minder. De marktomstandigheden gelden in bijna alle landen waar Beter Bed actief is, met uitzondering van Zwitserland.

„De kredietcrisis heeft ook zijn weerslag op het consumentenvertrouwen, waardoor de bestedingen aan slaapkamers stagneren”, aldus topman Frans Geelen. Wel wist Beter Bed de kosten per winkel met 2,5 procent naar beneden te brengen.

Ondanks de marktomstandigheden is Beter Bed niet voornemens zijn strategie aan te passen.

„We kijken wel kritischer naar nieuwe winkels”, meldde Van der Woude. „Maar dit heeft nog niet geleid tot een aanpassing.”

De eerste winkels in buurland België openden in juli hun deuren. Inmiddels heeft Beter Bed vier Belgische filialen. In totaal heeft het bedrijf 984 winkels in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje en België.

Half juli maakte Beter Bed al de omzetcijfers bekend. De omzet steeg met 3,6 procent naar 175,3 miljoen euro. Beter Bed moet het wegens seizoensinvloeden qua omzet niet van het tweede en derde kwartaal hebben.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer