Waardering voor dienstverlening gemeenten stijgt
AMSTERDAM (ANP) - Burgers waarderen de dienstverlening van hun gemeenten steeds meer.
Met name de bereikbaarheid, openingstijden en de privacy van de publieksbalies bij gemeenten krijgen een hogere waardering dan in 2006. Het enige minpuntje is dat de wachttijden aan de balie omhoog zijn gegaan. Dit bleek dinsdag uit het klanttevredenheidsonderzoek dat TNS NIPO uitvoerde in opdracht van Benchmarking Publiekszaken.Het gemiddelde waarderingscijfer dat klanten geven na een bezoekje aan een balie is gestegen van 7,4 naar een 7,6. Bijna zes op de tien (58 procent) geven een 8 of hoger, terwijl vorig jaar nog niet de helft van de bezoekers (45 procent) dit deed. De gemeenten Moerdijk en Duiven scoren het beste; zij krijgen een stevige 8 voor hun service.
De gemiddelde wachttijd is met twee minuten gestegen naar negen minuten. De tevredenheid over het wachten is wel omhoog gegaan. Gemeenten doen er alles aan om het wachten aangenaam te maken met ’wachtverzachters’ als een prettige entree, koffie en thee, lectuur en videoschermen met informatie.