Consumentenbond geeft strijd tegen KPN op
DEN HAAG (ANP) – De Consumentenbond geeft de strijd tegen het telecomconcern KPN op. De belangenvereniging probeert al een halfjaar KPN zo ver te krijgen de vele problemen met internetbellen op te lossen, maar de pogingen hebben weinig opgeleverd. Dat heeft de Consumentenbond vrijdag laten weten.
De consumentenorganisatie bemiddelde namens duizend KPN-klanten met het concern. Ze had zelfs een juridische actie in het vooruitzicht gesteld. Dat heeft echter geen zin, zegt de bond nu, omdat „de rechter de gevallen als te verschillend zal bestempelen".Klanten van KPN met een falende telefoonverbinding moeten nu zelf bij het concern aankloppen. De consumentenorganisatie stuurt wel een informatiepakket toe, waarin staat hoe klanten hun contract met KPN kunnen beëindigen. Ook wordt daarin vermeld hoe ze een klacht bij een geschillencommissie kunnen indienen.
Het concern zelf liet begin maart nog weten dat de problemen van de duizend klanten zouden worden opgelost. Maar KPN is niet in staat gebleken „alle problemen adequaat op te lossen en betrouwbare informatie te geven over de afhandeling van de klachten van de leden van de bond", zo verklaarde de Consumentenbond.