KPN sms’t reclame naar mobieltje
DEN HAAG (ANP) - KPN is dinsdag een proef begonnen met reclame op de mobiele telefoon.
Klanten met een prepaidtelefoon die per sms hun beltegoed opvragen, ontvangen een reclameboodschap. Het telecomconcern wil nagaan of klanten op sms-reclame zitten te wachten en of adverteerders er voordeel bij hebben.Voor de proef werkt het telecomconcern samen met onder meer Adidas, Nestlé, Wehkamp en New York Pizza. Gedurende de eerste fase van de proef krijgen prepaidklanten een aanvulling op hun overzicht van het beltegoed te zien en ontvangen ze geen extra bericht. Ze kunnen bijvoorbeeld de aanbieding krijgen om te sms’en naar een nummer om korting te ontvangen bij Wehkamp. Deze eerste proef duurt tot half juni.
In de volgende fase van de proef geeft KPN zijn klanten de mogelijkheid hun voorkeur voor reclame aan te geven. Ze kunnen er ook voor kiezen geen berichten te ontvangen. KPN onderzoekt nog of iemand bijvoorbeeld in ruil voor kortingen of extra belminuten reclame op zijn mobiel kan krijgen.