Binnenland

Ombudscommissie krijgt tientallen klachten

STRIJEN - De Ombudscommissie Hoeksche Waard heeft vorig jaar 27 schriftelijke en 22 telefonische klachten binnengekregen. Dat blijkt uit het eerste jaarverslag van de commissie, dat dinsdag verscheen.

Van onze correspondent
11 April 2007 10:18Gewijzigd op 14 November 2020 04:41

De ombudscommissie ging per 1 januari vorig jaar van start. Ze behandelt klachten van burgers over de gemeenten in de Hoeksche Waard en de gemeentelijke samenwerkingsverbanden zoals de regionale sociale dienst en de regionale afvalstoffendienst.Veel klachten werden, zo blijkt uit het jaarverslag, niet in behandeling genomen omdat veel mensen niet eerst zelf met de betrokken gemeente of organisatie tot een oplossing probeerden te komen. Pas als dat niet lukt komt de ombudscommissie in beeld.

Van alle binnengekomen klachten heeft de ombudscommissie er vier onderzocht. Vaak bleek de afhandeling van de klacht te lang geduurd te hebben en nam de gemeente de toegestane termijn voor een klachtafhandeling niet in acht.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer