Economie

Personeel drogisterij klaagt over werkdruk

HOOFDDORP (ANP) - Personeel in de winkels van Kruidvat, Trekpleister, Prijsmepper en ICI Paris klaagt over een te hoge werkdruk en slechte communicatie.

23 March 2007 22:01Gewijzigd op 14 November 2020 04:38

Dat blijkt uit een peiling die CNV Bedrijvenbond hield bij het concern AS Watson, waartoe de bedrijven behoren. Aan de steekproef deden 250 medewerkers mee.Zo vindt 92 procent van de ondervraagden de werkdruk te hoog en geeft 90 procent aan dat er onvoldoende tijd is om alle taken uit te voeren. Bijna 80 procent zegt dat er „niet helder en open” wordt gecommuniceerd binnen het concern. De meeste personeelsleden zijn wel tevreden over de opleidings- en doorgroeimogelijkheden.

CNV-bestuurder Wessel Breunesse vindt dat het tijd wordt om de problemen echt aan te pakken. „De oorzaken van de werkdruk zijn bekend. Het personeel krijgt te weinig uren om alle taken uit te voeren.”

In de peiling gaven Watsonwerknemers bijvoorbeeld aan: „Het lijkt wel of je met een tijdklok loopt, maar daarbij wordt er geen rekening mee gehouden dat je in een drogisterij ook nog wel eens een klant moet helpen of adviseren.”

Breunesse: „De uitkomsten van de peiling komen helemaal overeen met het beeld dat ik via het personeel heb van het concern. Het is jammer en triest dat de directie op de gebieden communicatie en werkdruk nog weinig stappen voorwaarts heeft gemaakt.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer