Economie

Bijna 500 klachten over telemarketing

DEN HAAG (ANP) - Nederlanders hebben afgelopen jaar 474 keer geklaagd over verkooptelefoontjes.

11 January 2007 09:57Gewijzigd op 14 November 2020 04:25

De klachten kwamen binnen bij de Consumentenlijn Telemarketing, een initiatief van bedrijven die zich bezighouden met telemarketing.De meeste klachten kwamen van mensen die niet meer gebeld wilden worden. Ook ergerden consumenten zich aan de vele telefoontjes die ze ontvingen, aldus de klachtenlijn woensdag.

De consumentenlijn noemt het aantal klachten minder dan verwacht. De lijn is in het leven geroepen nadat de Consumentenbond kritiek had geleverd op de verkooptelefoontjes. De belangenorganisatie heeft in 2005 gedurende drie dagen een meldpunt gehad waar mensen konden klagen over ongewenste telefoontjes. Daar kwamen destijds 6700 klachten binnen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer