Binnenland

Nijmegen geeft bloemenbon na fouten

NIJMEGEN (ANP) - De gemeente Nijmegen gaat inwoners die terecht klagen over een fout van ambtenaren een goedmakertje in de vorm van een bloemenbon sturen.

4 January 2007 08:23Gewijzigd op 14 November 2020 04:24

De afdeling waar de fout is gemaakt, moet zelf opdraaien voor de kosten van de bloemenbon. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente woensdag gezegd.Om te bepalen aan welke servicenormen ambtenaren moeten voldoen, geldt vanaf de derde week van januari een zogenoemd klantenhandvest. In dit openbare stuk staat onder meer precies wat klanten van de gemeente mogen verwachten.

De gemeente is al jaren bezig met het verbeteren van de service aan de burgers. Volgens de gemeentelijke zegsman is er veel verbeterd, maar blijven er nog altijd brieven liggen die veel te laat of helemaal niet worden beantwoord. Of mensen moeten onaanvaardbaar lang wachten op een nieuw paspoort of rijbewijs. Voor dergelijke missers is nu de bloemenbon bedacht.

De gemeente denkt niet dat er jaarlijks honderden bonnen weggegeven moeten worden. „Mocht blijken dat dat op een bepaalde afdeling wel het geval is, dan is er alle reden om de klantgerichtheid daar grondig onder het vergrootglas te leggen”, aldus de woordvoerder.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer